Kawa a zdrowie – 7 pozytywnych skutków picia kawy

Kawa a zdrowie

Budząc się rano w naszej głowie wielokrotnie kłębi się bardzo dużo różnych myśli. Zamęt ten z pewnością pomoże nam ogarnąć filiżanka świeżo palonej, zrównoważonej w smaku kawy. Na szczęście dla prawdziwych kawowych maniaków mamy dobrą wiadomość, picie kawy może mieć dobry wpływ na na nasz organizm. Poniżej znajdziecie aż 7 pozytywnych skutków picia kawy, o których być może wcześniej nie wiedzieliście.

Kawa a zdrowie – czy warto pić kawę?

  1. Kawa obniża ryzyko rozwoju cukrzycy. Na panelu dyskusyjnym z udziałem członków U.S. Department of Agriculture (USDA) oraz U.S. Department of Health and Human Services przedstawiono wyniki badań wykazujących, że picie od 3 do 5 filiżanek kawy dziennie wpływa pozytywnie na organizm człowieka. Wykazano, że kawa w tych ilościach zmniejsza ryzyko występowania cukrzycy typu 2 i chorób serca. Przyczyniają się do tego składniki mineralne takie jak magnez i chrom, które pomagają kontrolować poziom cukru we krwi.
  2. Kawa wpływa również pozytywnie na naszą wątrobę, a nawet może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka. Badania przeprowadzone przez włoskich naukowców wykazują, iż picie kawy zmniejsza ryzyko zachorowania na raka wątroby nawet o 40%.
  3. Kawa to źródło antyoksydantów. Naukowiec Joe Vinson, Ph.D z Uniwersytetu w Scranton po serii badań stwierdził, że kawa dla Amerykanów jest głównym źródłem przeciwutleniaczy. Te antyoksydanty poprawiają pracę serca i zmniejszają ryzyko infekcji.
  4. Dzięki kawie będziesz żył dłużej! : ) Artykuł z czasopisma New England Journal of Medicine z 2012 opisuje badanie przeprowadzone na grupie 402260 osób w wieku od 50-71. U ludzi pijących kawę ryzyko śmierci było mniejsze.
  5. Kawa może poprawić Twój nastrój. Badania przeprowadzone przez naukowców z Harvard School of Public Health wykazały 50% mniejsze ryzyko popełnienia samobójstwa u mężczyzn i kobiet, pijących kilka filiżanek kawy dziennie. Kofeina w kawie nie tylko stymuluje nasz układ nerwowy, ale może również służyć jako łagodny środek przeciwdepresyjny, zwiększając produkcję niektórych neurotransmiterów w mózgu, w tym serotoninę, dopaminę i noradrenalinę. Wiele naukowców twierdzi, że ma to związek z obniżeniem ryzyka występowania depresji u kawowych maniaków.
  6. Kawa może zapobiegać ślepocie. Naukowcy z Cornell University opublikowali swoje badania w czasopiśmie naukowym Journal of Agricultural and Food Chemistry, które wykazują, że kwas chlorogenowy obecny w kawie jest silnym antyoksydantem zapobiegającym degeneracji siatkówki oka.
  7. Kawa zapobiega nowotworom. Inne badania z udziałem 450 000 osób wykazały, że ludzie pijący cztery lub więcej filiżanek kawy dziennie były o 20% mniej narażone na rozwój czerniaka złośliwego, niż ludzie nie pijące kawy w ogóle.

Spokojnie! Nie biegnij by przygotować sobie od razu 5 filiżanek kawy : ) Należy pamiętać, że używanie wszystkiego w nadmiarze może powodować skutki uboczne, niekorzystne dla naszego organizmu. Kawa to doskonały napój, ale radzimy z nim nie przesadzać. Uważamy, że trzy filiżanki dziennie, wypite w kilku godzinnych odstępach czasowych będą optymalną dawką. To wszystko w tym wpisie – czas na kawę 😀 Chcesz przygotować idealną kawę?

zapraszamy tutaj ->

Idealna kawa – jak ją przygotować?

kawa a zdrowie

Dodaj komentarz